29 June 2010

perjuanganku

Perjuanganku medium bukti cintaku pada Allah, jiwa hanya membuat setiap perkara kerana Allah, Jiwa ingin bersama-sama jiwa-jiwa yang bersatu berjuang ke jalan Allah. Namun setiap manusia punyai kelemahan, aku juga begitu, walaupun aku sangat cintakan jalan ini , namun aku bukanlah orang yang mampu memberi idea atau ape2 untuk perjuangan, yang aku ada hanyalah tenaga sahaja. Aku bukanlah orang yang penting bagi orang-orang sekelilingku, aku hanyalah manusia yang tidak begitu di kenali, jika aku ada atau tiada, tiada sesiapa yang akan perasan. Aku juga bukanlah seorang yang lantang memberi suara pada masyarakat, aku memang tidak mampu memberi pandangan yang bernas seperti kebanyakan rakan-rakanku. Namun jiwa ku sarat dengan semangat perjuangan, aku terlalu ingin bekerja sepenuhnya untuk islam, memberi tenaga untuk memperjuangkannya, Walaupun aku bukanlah seperti kawan-kawanku yang lain yang mana jasa mereka besar, aku tetap ingin menumpang bersama mereka, menolong mereka dalam perjuangan. Aku tidak mahu di pandang masyarakat, aku hanya ingin di . pandang oleh kekasihku yang dah lama aku dambakan,. Perjuangan yang aku dambakan sangat besar, aku sanggup kehilangan apa-apa saja demiNya.

 Selama ini aku sanggup turun di mana-mana yang di panggil untuk agama Allah ini, namun ku di temukan dengan orang yang hanya ingin mempergunakanku, orang yang mengganggap ku tiada perasaan dan sebagainya. Mereka mengatakan pada ku jangan terlalu jujur, mereka tidak begitu kisah mengenai pandanganku, siapalah aku di pandangan mereka. Namun yang aku mampu jawab, Ku membuat setiap perkara hanya untuk Allah bukan untuk mereka.



 Moga-moga Allah memberi petujuk pada kami semua...

No comments:

Post a Comment

ukhuwah tupai