18 June 2011

Dosa itu...

Lama, sangat lama aku tidak membuat sebarang post baru..Mungkin sebab hati aku dah tak ada pada aku, entah mana dia berada di dunia ini,, mencintai dunia, ye..hati aku dah suka kat dunia..mungkin sekarang dia singgah kejap kat aku skrang..erm ntah..sejak itu aku sakinah dah tak seceria dulu. Aku yang ceria sbab hati aku ceria tapi dah dua tahun lamanya hati aku tidak gembira, semua gara-gara melanggar perintah Allah...dah lama  akutak  rasa gembira, dah lama aku tak rasa bahagia, sebab nya hati aku dah cinta dunia, ketenangan dah tak ada..Aku masih mencarinya...ketenangan masa aku rasa dalam solat pertama yang aku wat kerana kesedaran, bukan kerana paksaan, siapa boleh tolong aku? siapa? orang-orang sekeliling aku semuanya sementara dan mereka bukan Allah .. hanya dengan ingat Allah hati akan tenang dan kuat hadapi dunia..Ketakutan menghantui aku, dosa yang dilakukan menghantui, Allah tiada apa yang aku dapat bila melupakanMu, tapi segalanya dapat bila aku mengingatiMu, sahabat semua jagalah Allah... Aku ingin mencari cinta sejati, cinta manusia itu pun biarlah hadir di bawah cintaMU..bohong jika hambaMu ini tidak pernah ada perasaan pada sesiapa, tapi aku yakin cinta yang hadir itu membuatkan aku lebih mengejar cintaMu..Cinta itu biarlah Allah bagi pada masanya bukan sekarang kerana jika ia datang sekarang akan buat aku mengejar dunia.. Setiap apa kita buat Allah akan tengok dan tiada satu pun akan terlepas dari pandangan Allah..Ikatan hati pada Allah itu aku dambakan, sangat mendambakan, sangat-sangat kerana Allahhidupmati ku Allahhidupmatiku ku Allahhidupmatikuku...

2 comments:

ukhuwah tupai